Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Biddinghuizen
Cultuursingel 4 8256 AM
Biddinghuizen

Compliment, Tip of Klacht

Fijne ervaring? Laat het weten!

Wij doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen en vinden het fijn om te horen als dat is gelukt. Een klein berichtje of melding aan de balie of telefoon doet ons altijd goed. Was het voor u heel bijzonder dan kan ons dat ook helpen. Wij leren ook van de dingen waar mensen blij van worden, dus laat het gerust weten.

Tips

Als u iets ziet waarvan u denkt: Dat kan beter ….. Laat het ons weten! U informatie of kijk op de zaak doet er toe. Wij kunnen op basis van uw ervaring een nieuwe keus maken. Natuurlijk nemen we niet alle tips over, maar het weten zet ons altijd aan het denken, waarbij we zoeken naar hoe het beter kan. Mail, bel of zeg t aan de balie. U zult merken dat we u daarvoor bedanken.

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wij willen graag goede zorg leveren, maar dat kan bij u anders overkomen. U bent echt ontevreden en dat willen wij dan ook weten. Alleen als wij het weten kunnen we kijken of er een oplossing is. Daarvoor zijn de volgende stappen:

Stap 1 – Bespreek u onvrede met de betreffende persoon (uw zorgverlener). Het is altijd het best als u er samen uitkomt. Soms is deze stap moeilijk. In dat geval mag u deze stap overslaan en zal de klachtenfunctionaris met u kijken wat er mogelijk is.
Stap 2 – Bespreek uw onvrede met de interne klachtenfunctionaris. Vaak helpt het als er iemand luistert die niet persoonlijk betrokken is. De functionaris heeft ook wat extra mogelijkheden om u te helpen. Vraag gerust om een afspraak per mail of telefonisch. De klacht wordt altijd mondeling besproken en ook hier is het doel om te komen tot een oplossing.

Stap 3 – Komen we er samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris, maar daarvoor moet u wel voorgaande stappen doorlopen. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Stap 4 – Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl.

Wij realiseren ons dat wij de enige huisartsenpraktijk in Biddinghuizen zijn. Dat geeft een extra verantwoordelijkheid naar u als patient. Bij een conflict kunt u niet makkelijk naar een andere praktijk zonder daarvoor een grotere afstand te moeten afleggen. Wij staan voor zorg in de directe omgeving en zullen er alles (binnen onze mogelijkheden) aan doen om  uw zorg in de buurt te houden. Wij zijn ons dus bewust van uw kwetsbare positie en zullen daar uiterst zorgvuldig mee omgaan.